Elis.jane | 07.05.2007 18:46 |
Aha, no prosím, takhle to napsat, tak to pochopím i já :)
|
| Ale ty bys jako budoucí programátorka a navíc 3D grafička měla umět si tyto věci v hlavě zvizualizovat (oblíbené ředitelovo slovo ;o).
|
Dave, co by ti bodlo jako další návod? ;o) sepisovat jídlo a kolik bodů vaření je na něj třeba by asi nemělo valnej smysl, a mě nic moc jinýho nenapadá...
|
| Třeba můžeš sepsat, jak přesně probíhá stárnutí. Tedy jak jdou po sobě věkové skupiny narozením počínaje, kolik dnů která z nich trvá, jak je to u zvířat, jak se to dá zpomalit či zastavit při plnění aspirace...
|
Elis.jane | 29.04.2007 16:25 |
Simtě, ale tak nikdy nevytvořím realistické oblečení! :D já umím vyrábět oblečky z obrázků, pokud jsou dostatečně velké ;-) jinak nee :D
|
| Oblečení dělá realistické ne základní textura, ale detaily v ní (knoflíky, řasení, záhyby), dále stínování a vyznačení plasticity - bohužel na bump mapu se nedá moc spoléhat, lepší je tento efekt nasimulovat přímo v textuře :o).
|
jak je kreslíš ručně mohuli se optat???:D
|
| Používám 8 let starý Corel Photopaint 8 a k němu případně doplněk Corel Texture (zatímco ostatní pořád prosazují Adobe Photoshop, který nic neumí ;o). Nejprve si stanovím, co na textuře chci mít. Takže založím si dlaždici 256x256 pxl. Na ni dám jednobarevné pozadí (které bude základ textury). Poté nanáším proužky, teré např. mají vytvořit iluzi pruhovaného vzoru. Ty musí mít takovou šířku, aby jich na textuře mohl být sudý počet (aby mohly dlaždice textury navazovat na sebe). Proženu dlaždici různými filtry (např. rozpití barev - ale zde zase musí platit, aby na sebe horní / spodní a levá / pravá část dlaždice navazovaly). Přes to můžu různě nechat prosvítat vzory z knihoven v Corelu (různé kytičky, klikyháky). Pak přes to hodím jakoby bumpmapu přes ten Texture tool - ale to jen u povrchů, které mají simulovat např. koženku. Zde by postup skončil při tvorbě objektů. Poté už nanáším textutu na oblečení Sima. V 2. vrstvě v Corelu mám připravenou masku, která obsahuje vyvýšené části, jako např. rukávy, pásek, řasení - z původní textury u Maxisu, s ručním vymaskováním. Když u něho vhodně nastavím stínování, nemusím vůbec tvořit bump mapu. Po nalití základní dlaždicové textury upravuji návaznosti na boku Sima. Přidám vymaskované doplňky, které navíc doostřím (pořád je mám ale jako nezávislou vrstvu). Nyní vytvářím změnou palety či vylitím barvou v režimu "Barva" či "Odstín" různé barevné verze. Nakonec provedu v kopii sloučení vrstev a export přes BMP (PNG v případě TS2). Tento postup jsem použil např. u holčičích pyžam v TS1 - sekce oblečení. Hlavně je tento postup použitelný na textury pro objekty - na oblečení doporučuji dlaždici 512x512 (či to, co u TS2 nabídne Bodyshop) a nějaký vhodnější vzor např. z fotky, jak to píše Elis. Zase ale musí platit, aby na sebe navazovaly okraje dlaždic.
|
Elis.jane | 29.04.2007 15:47 |
Jenže já nejsem tak dobrá, abych je kreslila ručně ;-)
|
| Dobrá jsi, to já jsem na tohle vcelku levej ;o). Ale máš určitě vzorový povrchy a barevníky, takže z nich si můžeš textutu namíchat - třeba Corel na to má i samostatný prográmek :oP Už mě z toho compu bolí hlava, jdu cvičit ;o).
|
Elis.jane | 29.04.2007 15:47 |
No nic, tak jsem si stáhla pár obrázků, které se určitě nebudou moc dát pužít, ale když ty šaty jsou tak úžasné!!
|
| Tak si podle nich danou texturu vytvoř namícháním v tvém graf. programu, pokud se jedná o pravidelný vzorek, ne?
|
Elis.jane | 29.04.2007 15:01 |
Narazila jsem na super stránku, kde jsou velké obrázky šatů a ony jsou ty obrázky velké jenom asi u 5 šatů a potom jsou malé :(
|
| To se ti z nich bude špatně přebírat textura, co :oP ? Já obvykle textury kreslím ručně, mnohdy je to rychlejší.
|
Díky je čas se začít učit..stejně ts2 je polde mě na nic...;) dík
|
| A myslel's teda objekty do TS1 nebo TS2 ;o)? Mně třeba TS2 nijak extra nebaví, jednička je lepší :o).
|
Však mě taky občas víc baví jednička ;o) A už jsi jeden z mála webů, co dělá do jedničky ;o) Nazdárek Pašíku ;o)
|
| Přesně tak - proto když do 1 něco vydám, tak je to na snad veškerých zahraničních Top Finds :o).
|
Ahoj Dave ta to sem zase chtěl bych nějak tvořit svoje objekty neni někde nějaký pořádný český návod?????Program by byl ale ten návod chybí díky předem
|
| Zdarec, no tvorba objektů není nic pro začátečníky ;o). Stáhni si TMOG 2 (pokud myslíš objekty pro TS1) nebo SimPE (pokud pro TS2) a pročítej si jejich anglické návody, abys vůbec pochopil ovládání. Pro tvorbu objektů do TS2 potřebuješ znalost 3D grafiky, bez toho můžeš přes SimPE dělat jen přebarvování (recolory).
|
|